Projekti

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests “SmartMedic”

Posted

print

Sistēmas pasūtītājsLatvijas Republikas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests.

Sistēmas mērķis: neatliekamās (15-20 minūšu laikā) kvalificētas medicīniskas palīdzības nodrošināšana personām visa Latvijas teritorijā.

Projekts ieviests un veiksmīgi darbojas jau vairāk par 7 gadiem. Projekta attīstība turpinās.

 

Galvenie sistēmas moduļi:

1. Ienākošo zvanu dispečerizācija – neatliekamās palīdzības brigāžu nosūtīšana uz notikuma vietu, darba kvalitātes uzraudzība, uzdevumu izpildes kontrole.

• Autorizācija:  Dispečera dienesta darbiniekiem šī procedūra ir obligāta un beidzas ar pieejas saņemšanu no maiņas vecāka.

• Izsaukuma reģistrācija, brigādes nozīmēšana: Neatliekamās palīdzības dienesta zvanu centrāles dispečers  saņem un noformē izsaukumu no personas, kurai ir nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Izsaukuma karte elektroniskā veidā tiek nodota brigāžu dispečeram ātras palīdzības automašinā.

• Brigādes darba kvalitātes kontrole izsaukumā. Izsaukumu no personas kurai ir nepieciešama neatliekamā medicīniska palīdzība pieņem un noformē dispečers Zvānu centrā. Pēc tam izsaukuma kartīte elektroniskā veidā tiek nodota brigādei izpildei ātrās palīdzības mašīnā.

2. Brigādes darba kvalitātes kontrole iekš specializēta autotransportā.

• Autorizācija: Brigādes vecākā paroles ievade, alkokontrole – šī procedūra ir obligāta visiem neatliekamās palīdzības brigādes dalībniekiem, uzsakot maiņu. Ir nepieciešams skatoties videokamerā iepūst alkometrā un nospiest OK taustiņu – virs personas fotogrāfijas ekrānā parādīsies alkometra dati par alkohola esamību/neesamību izelpā. Tālāk tiek veikta somas ar medikamentiem kontrole, ka arī transportlīdzekļa vispārēja stāvokļa pārbaude. Nospiežot speciālo taustiņu uz ekrāna Brigādes vecākais apstiprina brigādes gatavību darbam. Autorizācijas rezultāts – dispečers apstiprina statusa ziņojumu “Brigāde gatava darbam”. Tests pabeigts, dati nosūtīti uz arhīvu.

•  Izsaukuma izpilde: dispečers automātiskā režīmā saņem no sistēmas datus par tuvākās brigādes atrašanas vietu, kas sastāvā ir vajadzīgas kvalifikācijas speciālisti, un nosuta tai izsaukuma elektronisko kartiņu. Kartiņa vienlaicīgi parādās gan ārsta terminālā, gan vadītāja terminālā un atrodas uz ekrāna līdz uzdevuma pilnīgai izpildei. Pēc izsaukuma apstiprināšanas no brigādes dispečeram automātiski tiek nosūtīts statusa ziņojums “Izsaukums pieņemts”. Vadītāja terminālā automātiski tiek izveidots kustības maršruts līdz pacienta atrāšanas vietai. Tiek ieslēgta balss navigācija un vadītājs izbrauc uz notikuma vietu. Atbraucot uz notikuma vietu tiek nospiests taustiņš ar statusa ziņojumu “ierados pēc adreses”, vadītāja terminālā ģeogrāfiskas kartes vietā atkal paradās “Pacienta izsaukuma kartiņa”, ka arī taustiņi ar statusa ziņojumiem “”Pie pacienta”, “Hospitalizācija”, “Brīva brigāde”, “Atgriešanas uz apakšstaciju”. Šie taustiņi tiek izmantoti pieņemot attiecīgo lēmumu un saskaņojot to ar dispečeru.

Brigādes darba organizēšanai ārsta un vadītāja terminālos ir pieejami šādi taustiņi:

“Precīzs laiks”  – sinhronizēts ar Neatliekamās palīdzības dienestu;

“Izsaukumu arhīvs” – izsaukumi, kurus izpildīja šī brigāde tekošās dienas laikā;

“Informācija” – savienojums ar Neatliekamās palīdzības dienesta datu bāzi, kur atrodas nepieciešamā informācija, kas saistīta ar brigādes izpildāmiem uzdevumiem.

“Navigācija” – iespēja noteikt objekta atrašanas vietu uz kartes un izdevīgākā maršruta aprēķināšana.

“Video” –  priekšējas ārējas un salona kameru vadība, video un audio materiālu nosūtīšana dispečeram taisni no dienesta automašīnas.

3. Tehniskais (datorizētais) neatliekamās palīdzības autotransporta aprīkojums:

Zemāk var iepazīties ar sistēmas elektronisko ierīču izvietojuma shēmu.

 

Galvenais sistēmas vadības modulis ir daudzfunkcionāls borta dators “SmartCar” un termināls “SmartGuard”, kurus ražo mūsu Kompānija (skatīt sadaļā “Produkcija”)

  1. Portatīvais brigādes saziņas termināls:
  • Autonoms darbs (bez borta datora izmantošanas, sīkāk skatīt sadaļā “Produkti”). Šī ierīce var tikt pārnesta līdzi ārpus specializēta autotransporta un pastāvīgi uzturēt sakaru ar dispečeru, vienlaicīgi dispečers kontrolē brigādes atrašanas vietu uz kartes, ka arī izsaukuma izpildes statusu.
  1. Vadītāja termināls ļauj:
  • Saņemt uz ekrāna pacienta izsaukuma kartiņu, ieskaitot saslimšanas simptomus;
  • Pacienta atrāšanas vietu, navigācija – balss pavadība visa maršrutā;
  • Apmaiņa ar statusa ziņojumiem starp dispečeru un brigādi;
  • Dispečers var veikt izsaukuma izpildes video un audio kontroli;
  • Abpusēja saziņa ar dispečeru taisni no monitora;
  • Trauksmes signāla nosūtīšana dispečeram taisni no monitora;
  • Elektroniska izsaukumu žurnāla arhivēšana.

 

  1. Priekšēja videokamera:
  • Izsaukuma izpildes videoreģistrācijā (transporta kustība, stāvēšana);
  • Notikuma vietas video fiksācija, iespēja pietuvināt negadījuma vietas bildi no 0.5 līdz 30 metriem (piem. katastrofa) lēmuma pieņemšanai;
  • Videofragmentu nosūtīšana dispečeram lēmuma pieņemšanai. Pēc nepieciešamības dispečers var attālināti vadīt kameru un kontrolēt situāciju apkārt neatliekamās palīdzības autotransporta.

 

  1. Borta dators:
  • Visu ārējo elektronisko ierīču apkalpošana, to integrēšana kopējā informācijas vidē, ka arī medicīniskas iekārtu datu apstrāde un nosūtīšana dispečeram (kardiografs, defibrilators, skābekļa padeves sistēma un t.l.);
  • Nodrošina visu elektronisko ierīču un bloku, kas ir iebūvēti automašīnās, darbības kontroli, gaismas signālus, sirēnas un t.l. ieskaitot.
  • Nodrošina kontroles precizitāti un vienota laika uzskaites korekcijas augsto līmeni visa Neatliekamas palīdzības dienesta, ieskaitot ar datoru aprīkotu transportu;
  • Tiek nodrošināts vienots kartogrāfisks atbalsts gan autotransporta termināliem, gan dispečeru dienestiem;
  • Automātiski tiek kontrolēta bezvadu sakaru kanālu kvalitāte, izvēlējoties datu pārraidei visproduktīvākos kanālus reģionā. Automātiski atbalsta visu termināļu nepārtrauktu savienojumu ar dispečeru;
  • Pēc nepieciešamības var nosūtīt slimnīcas uzņemšanas nodaļai visu nepieciešamo informāciju par pacientu, ar mērķi paātrināt dokumentu noformēšanu operācijas nozīmēšanai.
  1. Videokamera automašīnas salonā
  • Iespējams pacienta glābšanas procedūru ieraksts un attālinātā kontrole;
  • Videofragmentu nosūtīšana dispečeram lēmuma pieņemšanai;
  • Iespēja augstāk kvalificētiem speciālistiem attālināti asistēt pacienta glābšanas procedūrām (piem. mašīnā ir feldšeru brigāde).
  1. Alkometrs
  • Brigādes gatavības darbam attālinātā kontrole, obligāts process brigādes autorizācijai uzsakot darbu (maņu)
  • Cietušā reibuma līmeņa kontrole.
  1. Ārsta monitors (termināls, iespējamā – planšete)
  • Brigādes autorizācija uzsakot maiņu;
  • Izsaukuma kartes pieņemšana izpildei;
  • Detalizētas informācijas par pacientu (kontrindikācijas, informācija no ģimenes ārsta un t.l.) saņemšana no datu bāzēm;
  • Izsaukuma kartes aizpildīšana, atskaite par izmantojamiem preparātiem, kartiņas nosūtīšana dispečeram;
  • Kontrole un statusa ziņojumu nodošana;
  • Trauksmes signāla nosūtīšana dispečeram taisni no monitora ekrāna.

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *